Hej & välkommen till min blogg.

Skriv gärna en kommentar så blir jag glad :)


fredag 21 augusti 2015

Vattenbehållare...

Gokväll!

Vilket väder vi har!!!
Alltså man kan inte annat än tjata om detta underbara gula klot som lyser upp en alldeles blå himmel dag efter dag nu.
Augusti har verkligen varit magiskt vacker.


Och med denna värme har jag äntligen fått möjligheten att få inviga min fina vattenbehållare jag hittade på smultrongården tidigare i sommar.
Gillar den enkla och rena designen på denna, oftast har de ju tryck som på en gammal syltburk eller skruvlock i silver. Snygga de också men denna passar mig bättre :).


För att få upp den så man får under ett glas ställde jag den på en upp och nedvänd salladsskål. Lite konstigt att inte fler säljs med stativ men detta gick ju också bra för att slippa placera den utmed bordskanten.


Vid detta tillfälle dekorerade jag vattnet med björnbär &granatäpple vilket gav det en härligt läskande rosa nyans. Men jag måste nog säga att jag ändå tycker att lime och några gröna blad ger ett fräschare  intryck.


Önskar er en underbar helg 

För vår del bär det av ut till stugan imorgon. Hade planerat att åka redan ikväll men efter att ha gått en guidad tur av Open art i Örebro sprang klockan iväg så vi bestämde oss för att sova hemma.

8 kommentarer:

  1. Det var en bra vattenbehållare och läskande gott ser det ut att vara. Jaa det går åt en del dricka i sommarvärmen. Tyvärr så väntas regn i veckan igen. Ha det så gott i erat fina paradis.. Kramiz

    SvaraRadera
  2. Hej rara du ❤️ Så smart med salladsskålen! Har också tänkt att det borde vara en ställning till som tex till bag in Box ställ... Har haft en galen vecka och i morgon tar en än värre vecka vid... Måste köra till Umeå i morgon, FM är bokad, men ska försöka hinna shoppa lite innan jag åker hem. Det piggar ju alltid upp ;-) M följer med Luran på hennes första skoldag, sedan åker han bort på jobb resten av veckan, tomt då vi nu blivit vana att ha honom hemma... Gjorde ett rejält ryck å sågade ner vår stora syrenhäcken i kväll så nu är man lite mör. Film och ett glas rött innan man nattar tror jag. Många varma kramar till dig ❤️❤️❤️❤️❤️

    SvaraRadera
  3. Den är jättefin. Och smart med den uppochnervända
    skålen. Jag har en också, men den läcker vid
    tappen, får nog försöka skruva lite där.
    Kramar/AM

    SvaraRadera
  4. Tittar in och önskar dig en fin dag, här vaknade jag redan vid 5 och började dagen då jag itne kunde somna om, skönt att få ett par timmar innan barnen skulle väckas och iväg till skola och fritids :-) Så nu är det dags för kaffe och en runda i affären för att fylla på kylen, så får jag tända lite ljus sen och sätta mig och jobba på med artikelrevidering och ansökningar, börjar bli mörkt ute och regn ska viss dra in på em, men helt ok för mig, mest bara mysigt! Lämnar många varma kramar <3 <3 <3

    SvaraRadera
  5. Hej vännen! Hoppas det går bra att jobba, men med tanke på semestern i sikte så antar jag det ;-) Här var jag bjuden på tjejfest ikväll, jätte skoj, men känner mig inte på hugget och hudnra i kroppen så jag har avböjt. Blir hemmakväll med ett glas vitt, pasta och skaldjur istället, sedan en film eller en bok. Känns lagomt. I morgon hoppas jag ha ork att börja med fönsterputs och byte till höstgardiner, men jag får se... KRAMAR i massor <3

    SvaraRadera
  6. Hoppas nu du får vila lite ikväll ❤️ Och kör försiktigt i natt då ni åker mot Arlanda!!!! Ha det toppen och fota massor så jag får se sen! Kramar

    SvaraRadera
  7. Hej rara du! Låter som om ni har det underbart, trots värmen! Är avis!!!! Njut ❤️ Hoppas du hittade några fynd på basaren, ser fram emot foton!!! Jag och barnen ska på loppis lite senare i dag, hoppas hitta nått fynd. På tisdag ska Bogge röntgas om och kanske slipper han gips då, hoppad det! Ha det nu underbart ❤️ Kram

    SvaraRadera
  8. Hej vännen! Snacka om att kastas brutalt in i vardagen igen med jobb å allt efter er resa... är som ajg så många gånger förr skrivit imponerad av att du pallar dina pass... Här gör jag snart helg, älgjakten börjar för min del i morgon och nästkommande vecka, som jag längtar, ett skönt andningshål i en annan hektisk höst! Hoppas ni får ett bra firande för T <3 Massa kramar!!!

    SvaraRadera