Hej & välkommen till min blogg.

Skriv gärna en kommentar så blir jag glad :)


torsdag 12 februari 2015

Från ful ankunge till svan..

Hejsan!

Kommer ni ihåg att jag visade er ett litet skåp i julas som jag skrev att jag skulle måla bara jag fick tummen ur och vet ni i i början av veckan sa det helt plötsligt och mycket oväntat plupp!!!
Då åkte tummen ur och penseln fram ;D.


Jag har målat skåpet i samma med samma färg som det stora vitrinskåpet i köket.
Jotun Lady Supreme Finish Naturlig svart S8500-N silkesmatt
Det är en vattenbaserad oljefärg som är extremt lättsålda och flyter ut perfekt. Lukter litegrann men långt ifrån som en vanlig oljefärg. Så har ni inte testat att måla med den så kan jag varmt rekommendera det...näst intill omöjligt att misslyckas.


Då jag inte är någon favorit av ren obruten vit så bryter jag allt vitt i en lite varmare nyans, samma färgnummer som används då du köper färdigmålade snickerier mm.


I skåpet kom nu sakerna fram på ett helt annat vis och kortet på mig och min storasyster gör sig så bra där. En hjärtan på tråd som överlevt ovanligt länge hos mig fick pryda skåpet tillsammans med favoritfågeln jag fått av finaste Therese med bloggen Sockenvägens söta 


Passade på att fota idag då solen lös in i köket. 
Visst är det härligt nu då det droppar från taken och snön börjat smälta bort i rask takt.
Nästan lite för tidigt då barnen har sportlov här nästa vecka och säkerligen är det många som då vill kunna åka både skidor, skridskor och pulka.


Själva har vi bokat in en liten tripp på några nätter till Prag, ska bli riktigt roligt då många säger att det är en väldigt fin stad med massa billig shopping.
Som att vi har djur som ska tas om hand så bor svägerskan hos oss under vår tripp...så smidigt.

 

Ha nu en fortsatt bra vecka och än en gång tack för alla era rara kommentarer.

9 kommentarer:

  1. Sååå himla snyggt👍👌👌😃!!
    /Lisa E

    SvaraRadera
  2. Men gudars så fint det blev, såg det på instagram igår och blev helt såld.
    Vill ha säger jag bara.
    kram Helena

    SvaraRadera
  3. Vilket fantastiskt kök du har. Och skåpet
    blev jättefint i svart, fick mycket mer personlighet.
    Och vilket härligt ljus.
    Trevlig helg och kramar/AM

    SvaraRadera
  4. UNDERBART läcker inredning me likeeee :) önskar dig en skön solig helg

    Ny post ute...vacker orientalisk inredning :)

    LOVE Maria at inredningsvis - Swedish decor, food, and fashion

    ps Älskar katten i din header :)

    SvaraRadera
  5. Skåpet blev jättefint. Roligt att åka till Prag. Ha det så bra. Kram mamma

    SvaraRadera
  6. Jag DÖÖÖÖÖÖR, gud så snyggt. Jag vill ju också ha ett sådant skåp ;-) Och gillar det svartvita detaljerna inne i skåpet, så stilrent och snyggt! Här har vi firat Luran nu på morgonen, och så ska jag nu försöka jobba lite medan hon roar sig med sina nya saker. Sedan lite tidigare helg då det är födelsedag, har lovat att hämta Bogge vid 14.00 tiden. Får skriva ut intervjuer och jobba ikapp i helgen/på kvällen istället. Guld värt att rå sin egen tid så som jag gör. Här har vi nu minusgrader efter flera dagar med +, typiskt. Så nu har jag satt på element i uterummet då tanken är att vi ska duka upp och ha lurans kalas där, hoppas vi hinner få upp värmen bara... Ha nu en fin dag, mysig alla hjärtans och en underbar tripp till Prag! KRAMAR <3

    SvaraRadera
  7. Hej vännen!

    Wow så snyggt det blev! Toppenfint verkligen! Vill också ha ett sånt litet skåp:)

    Ja jättetråkigt att jag fick avslag. Verkar vara väldigt olika beroende på vilken handläggare man har. Har kollegor som fått för ena barnet men inte för andra trots att de jobbat på samma jobb. Man kan ju överklaga men tror inte jag orkar det. Känner mig rätt sliten i kroppen nu så det är nog dags att träffa en doktor istället.

    Hoppas att du har en jättemysig alla hjärtans dag!

    Stor kram!

    P.s Vi håller på att kolla upp en dag som passar för fika men jag vill se hur jag jobbar först. Vet ju inte hur mycket och vilka tider jag kommer jobba de närmsta veckorna än:)

    SvaraRadera
  8. Hej vännen! Hoppas ni har det riktigt, riktigt bra och njuter nu! Läste dock i en kvällstidning att Prag var invarderad av gymnasieungdomar på sportlov som var där för att festa... Lät ju inte så bra. Hoppas så inte är fallet! Här har vi kalasat hela helgen, Luran är så nöjd med sitt firande å så har vi även firat grannen som fyller 30 i morgon men som hade öppet hus i helgen. I dag är Luran på skolan för första gången på två veckor, hon längtade och det känns skönt! Hoppas det går bra, är så isigt här så jag hoppas hon inte halkar nu när hon knappt kan ta emot sig.... KRAMAR <3

    SvaraRadera
  9. Ååå så fint det blev...kul när man kan göra om lite..;)
    Å hoppas ni har en underbar resa! Prag är underbart, vi var där för 5 år sedan.
    Kram fina du!
    Sofi och jag pratade om ev lunch eller fika nästa fredag... v 9... kan du då?
    Det vore roligt om du ville komma du med.
    Kraaaaaam Katarina

    SvaraRadera