Hej & välkommen till min blogg.

Skriv gärna en kommentar så blir jag glad :)


fredag 26 december 2014

Mitt röda bidrag...

Hejsan!
 
Hoppas ni haft en fin jul och fått umgås med nära och kära.
Själv har jag ju jobbat alla tre juldagarna mellan 13:30-22:00 men hann ändå med lite julfirande på julafton då en stor del av familjen träffades hemma hos oss på grötfrukost.
 
 
Det är en fin tradition som min mans familj hade redan innan jag kom in i bilden och som fortsatt. Förr var vi alltid hemma hos svärfar men sen några år tillbaka så varvar vi vart vi ska träffas.
Ett riktigt mysigt sett att starta julen på.
 
 
Som ni kanske kommer ihåg så hade rara Anna med bloggen Ekenäsliv en utmaning till oss att duka med rosa tema i oktober och samtidigt skänka en slant till bröstcancer fonden och sen även i december bidra med en dukning i rött och skänka en slant till blodcancerfonden.
En sjukdom hon själv haft men blivit friskförklarad från efter tappert kämpande.
 
 
Självklart ville jag vara med och här kan du se mitt rosa bidrag.
Mitt röda bidrag får bli dukningen från vår grötfrukost.
 
 
Jag dukade som alltid till jul med julservicen från fyrklövern som jag har haft i 20 år iår...blir nästan som ett jubileumsår ;).
Jag som i vanliga fall inte alls är någon vare sig röd eller tomte människa skulle inte kunna tänka mig en julafton utan min kära service med både rött och tomtar.
 
 
Den fina silvertunnan till sillen är ett arvegods efter min mormor så den har följt mej i desto fler jular, ja i hela mitt liv. Varje år när jag plockar fram den ploppar nåt minne från min älskade mormor upp, hon är ju den som gjort mina bardoms jular till det varma minne de verkligen är.
 
 
Och har ni sett hur vackert mina julblommor blommade lagom till julafton, tror aldrig jag haft sån tur innan utan de brukar antingen ha börjat se trötta ut eller inte riktigt slagit ut.
 
 
Vill nu önska er en
God fortsättning
och hoppas att ni får en skön helg.
 

6 kommentarer:

  1. Så vackert och härligt med fina minnen vännen.
    Kram Agneta

    SvaraRadera
  2. Jobba alla juldagarna var tufft, tur
    att du hann med grötfrukosten. Det var en
    fin tradition ni har, och jättefin dukning och till
    bra ändamål också.
    Hoppas du är ledig nu och ha en fin julhelg
    Kramar/AM

    SvaraRadera
  3. Fin dukning. Kul med 20 års jubileum. God fortsättning!

    SvaraRadera
  4. Näe, vilken otur att du jobbade alla juldagarna.
    Hur blir det med nyår, är du ledig då?

    Önskar dig också en riktigt fin fortsättning, så hörs vi igen,
    kram Anneli

    SvaraRadera
  5. Tråkigt att behöva jobba då det är jul. Men nån ska väl gjöra det åxo.
    Vilken tjusig dukning du har gjort. Mycket fint.
    Nu måste jag kika vidare i din fina trevliga blogg om det går bra.

    Hejsvejs och kramiz

    SvaraRadera
  6. Hej rara du! SÅ fin servis, har alltid velat ha en julservis, men ekonomin har gjort att det inte prioriterats... men ska unna mig det en vacker dag ;-D Kanske har jag tur å springer på nått på en sommarauktion?! Hoppas kan man ju ;-D Här är Luran nu piggare så vi har hopp om att vara helt krya tills i morgon då M fyller år, ska göra smörgåstårta och stöka lite då det lär dyka upp lite folk när han slutat arbeta. Har stökat undan all jul i dag och det blev så rent och luftigt här hemma, ändå tyckte jag att jag just inget pynt hade ;-P Önskar dig en fin kväll. Massa kramar!

    SvaraRadera