Hej & välkommen till min blogg.

Skriv gärna en kommentar så blir jag glad :)


måndag 2 juni 2014

Soldäcket klart..

God kväll i stugorna!

Hur har ni det? Njuter ni av sol? 
Själv mår jag inte riktigt bra så jag har bäddat ner mig i sängen redan och ligger med datorn i  knät.
Ska snart släcka ner och hoppas orka upp till jobbet imorgon.


Helgen som var spenderade vi ute vid stugan och hela familjen sov där för första ggn den här sommaren, med två tonårsdöttrar brukar det vara lite svårt att få dem att vilja spendera helgen med mossiga föräldrar ute vid sommarstugan ;).


Vi har nu fått klart hela uteplatsen med repräcke och lite nedsänkt överliggare och jag är sååå nöjd. Nu fattas bara trappan ner till stranden samt nya möbler. Min älskade man vill ha en riktig mysig utesoffa att sitta i och dricka nåt gott vid solnedgången medan jag velar....är lite osäker var man ska förvara dynorna till en sådan, dynboxar brukar ju gärna läcka endel.


Köpte en så fin och maffig lavendel på Zetas när vi var till Stockholm, den och en vattenkanna från Netto är det enda som hittills fått en plats på soldäcket. Vi invigde nya favoritplatsen med att skåla i lite gott att dricka....mannen i lättöl då han hade beredskap :).


Och det nya köket är vi sååå nöjda med, även om det till ytan inte är större än det gamla så känns det mycket större och slukar en hel del mer utan att det känns trångt.
Fyndade nya fina muggar för endast en femma styck och en kul skärbräda i en butik i Lindesberg när vi tittade på trädgårdsmöbler.


Ljuset som flödar in genom alla fönster och den stora dörren gör att köket nästan känns som ute då man lagar mat härinne även om det mesta fixas på grillen.


Nya uteplatsen i solnedgången...
Hoppas innerligt att vi får många såna kvällar i sommar.


Nej nu ska jag allt släcka ner här och försöka sova mig piggare.

Ha nu en underbar start på veckan alla fina.

14 kommentarer:

  1. Åh så fint!! Där kommer ni ha sommarens
    finaste stunder, och köket jättefint det också.
    Fotot med den öppna dörren är magiskt.
    Hoppas du mår bättre idag
    Kramar/AM

    SvaraRadera
  2. Åh det blir så fint därute. Eller ja, ännu finare:-) Hoppas du mår bättre idag❤️
    Cicci

    SvaraRadera
  3. Oh så fint det blir o ser så himla härligt ut!
    Mysigt at sitta där många sköna sommarkvällar!

    Ha det fint!

    Kramar Liza

    SvaraRadera
  4. Ni har det helt super fint på ert sommarparadis.
    Kök, sommardäck och vilken utsikt hääärligt.
    Ha det så bra!
    Kram, Monica från MINA TVÅ HEM

    SvaraRadera
  5. Men alltså......!!! Hur kan något vara så snyggt!? Jag sitter här och bara njuter av dina bilder och jag ska erkänna att jag blir rätt avundsjuk. Bravo! Ni är så jäkla duktiga på att fixa och få det snyggt.
    Hoppas du har piggnat till lite nu och inte ligger sjuk.
    Ha en bra dag.

    Kram Åsa.

    SvaraRadera
  6. Åhhhh så UNDERBART! Superfint, där på soldäcket lär ni njuta massor i sommar och kommande år, verkligen bra blev det! Å lavendeln var verkligen mäktig, blir allt lite avis. För att inte tala om dina nya muggar, OH MY så fina! Gillade dem skarpt. Här har vi gråväder i dag, lite trist då jag velat testa mattan jag köpt på altanen, men ids inte dra ut den och börja då det hänger regn i luften. Bättre att jobba undan det som ska göras och ev ta tag i Ms bokföring med... Ha nu en fin dag, varma kramar och krya på dig och du fortfarande inte är 100 <3

    SvaraRadera
  7. Så fint det blev ute o inne i stugan. Fint väder vill vi ha hela sommaren, inte som idag. Kram mamma

    SvaraRadera
  8. Nu öser det ner ute, så kan lova att det känns mysigt att sitta inne å dricka kaffe ;-) Å duktig å duktig, har insett att jag MÅSTE röra mig för att inte rulla fram då jag är glad i amt, dessutom så känns min rygg bättre då jag rör mig, och bara det är en morot. Och du ser då inte det minsta soffpotatisaktig ut, tycker du ser fit och slank ut! Så det så! Massa kramar <3

    SvaraRadera
  9. Hej vännen! Kikar in för att önska dig en fin nationaldag och pingsthelg, lutar starkt åt att det blir stugan för vår del, väderleksrapporterna har ändrats så nu är det löfte om mer uppehåll, å då barnen lääääängtar dit så åker vi givetvis dit :-) Å ang de byxor som du inte kom i sedan i fjol, de har givetvist krympt i tvätten eller av fukt i garderoben ;-D KRAM FINA DU <3

    SvaraRadera
  10. Pust, just hemkommen efter en seeeeg runda på elljusspåret, men skönt då det är gjort! Nu ska jag göra en god smoothie och njuta på altanen. Ska kanske blanda i lite citronmeliss eller mynta i den för fräschör?! Och ja, jag tänkte sätta myntan för sig själv vis av tidigare år, men så tänkte jag att jag skulle göra så mycket mojito så att jag skulle hinna hålla efter den, men ännu ingen mojito ;-P
    Inga möbler förrän den 16/6, känns som en evighet... Men den som väntar på något gott... Hoppas du får tag i blommor så du kan mysa till det, här nöjer jag mig med kryddorna än så länge då det säkert kan bli frost innan midsommar, först därefter brukar det vara "säkert" att sätta blommor här.
    Ha en fortsatt fin dag, hoppas solen skiner på dig <3

    SvaraRadera
  11. God morgon :) men wow vilket ställe. Helt underbart.
    Hoppas du mår fint, kram och ha det toppen

    SvaraRadera
  12. Vad fint ni har det vid stugan!! Ser så härligt ut.
    Hoppas att du fick kryat på dig!
    Ha en skön Pingst!
    Kram!

    SvaraRadera
  13. Å wow vilket soldäck, helt galet fint!!
    O köket blev ju bara sååå bra:)
    Visst är det ändå en härlig känsla när man landar i projekten och det blir så där bra som man tänkte sig:)
    Ha de gott!
    Kram kram Anna

    SvaraRadera