Hej & välkommen till min blogg.

Skriv gärna en kommentar så blir jag glad :)


onsdag 14 maj 2014

God morgon!

Äntligen fick vi se solen en stund igår, och den var verkligen välkommen eller vad säger ni :).
Jag var ledig igår och på fm tog jag en tur till plantmarken i Lindesberg och köpte mig lite fina kryddväxter. Efter det passade vi på att åka ut till stugan och fortsätta med soldäcket...bäst att passa på när vädret tillåter.


Var meningen att jag skulle plantera mina kryddor men virrig som jag är glömde jag jorden...så typiskt mig ;).
Istället pusslade jag och klurade på hur vi skulle få till en naturlig trapp ner till stranden. Vill ju följa naturen men vet inte riktigt hur vi ska få till det.


Efter några timmars skruvande så är iaf hela golvet på plats och nu fattars bara räcke men det får bli vid ett senare tillfälle för även igår kom molnen och regnet fick oss att åka hem.


I helgen ska T och jag till Stockholm på ost och vinprovning, något som jag ser fram emot. Ska bli himla skoj och se vad vi får testa för gott. Sen blir det en hotellnatt med god frukost...oxå nåt som jag gillar :).
Men först ska jag avverka några timmar på jobbet 8+16+8 men de kommer gå snabbt när man har något roligt att se fram emot.


Hur ser eran vecka ut? Bjuder den på några roligheter 
eller rullar den bara på i sin gilla gång?
Vilket som så önskar jag er en fortsatt fin vecka.


14 kommentarer:

  1. Ni har ett helt ljuvligt sommarparadis!
    Soldäcket kommer att bli superfint och kommer säkert att bli många fina stunder där.
    Kram, monica från MINA TVÅ HEM

    SvaraRadera
  2. Remarkable! Its really awesome article, I have got much clear idea about from this post.


    Here is my web blog; gry

    SvaraRadera
  3. Hej vännen! Gud så fint det blir! Å även här lyser solen i dag, så det kliar i fingrarna att köpa kryddväxter och sätta ut, men med tanke på att det frusit is i hundarnas vattenskålar i natt så får jag hejda mig en stund till... Hade toppen dagar i Ö-sund, kanonhotell och god mat, äntligen ;-) Har ju som haft otur på den fronten sista tiden... Här är det förskolans dag så det är öppet hus, så då har jag lovat att gå dit och fika senare i dag. Men nu väntar snart en intervju med en person på jordbruksverket, annars inget mer inbokat denna vecka, vilket känns skönt! Lämnar många varma kramar till dig <3 Ps. Fanns aldrig tid att titta på möbler så vi klurar på att åka och kika till helgen så vi båda får se möblerna, men lutar åt bord och stolar snarare än loungegrupp för tillfället Ds.

    SvaraRadera
  4. Ni har hunnit riktigt långt och fint blir det. Visst är det mysigt att bo på hotell och äta gott.

    Kramen

    SvaraRadera
  5. Hela golvet lagt, det var bra jobbat mellan
    skurarna. Kommer och bli kanonfint!
    Ha nu en mysig helg i Stockholm
    Kramar/AM

    SvaraRadera
  6. Hallå vännen!

    Ojoj va ni grejar o så fint det blir!!
    Köket i stugan blev ju kanon o däcket likaså!
    Härligt med liten semester, jag har aldrig varit i London...!

    Ha det bra o trevlig helg!

    Kramar Liza

    SvaraRadera
  7. Även här blev det lite städning på fm, och så började jag med fönstren, huga, hade behövt din herr å fru fönsterputsare ;-P Men nu är iaf köket klart! Ska firas med vin å tacos ikväll. Ha nu det suuuuuper i Stockholm, massa kramar fina du! <3

    SvaraRadera
  8. Så fint det blir ...härligt att sitta där sen
    kram Rosa

    SvaraRadera
  9. Gokväll vännen! Hoppas nu att ni har det bra i Stockholm och njuter <3 Här har vi haft en fin dag å nu ikväll har vi ätit pizza med svärföräldrarna, så jag är proppmätt törs jag lova! Å en fönstertvättare av det slag du beskriver har flera i min närhet som är så nöjda med dem, så jag är sugen på att investera, har ju förutom fönstren i köket, alla andra kvar att putsa... ;-P Ha nu det så mysig! KRAM KRAM

    SvaraRadera
  10. Morron! Zetas och E-Types krog, låter verkligen som om ni har haft det tipp topp! Avis!!!
    Å nope, ingen surströmming i uterummet, den åt vi på altanen/soldäcket för att slippa just doften. Just då man äter kan jag stå ut, men sedan tål jag inte doften, så det var en bra lösning. I dag lyser dock solen med sin frånvaro, trist, men kanske bra för min arbetsmoral ;-D Hoppas du får en riktigt bra start på veckan! KRAM

    SvaraRadera
  11. Sovrumsblomma? Kan nog stämma då den ansågs rena luften å göra folk friska för länge sedan om de andasdes luften den "renat". Men här får den stå i uterummet, för annars kan doften bli lite påträngande, särskilt som barnen gillar att röra den ;-P Å du, vi vill j use lite glimtar från er tripp, och gärna foto på den stora lavendeln! Hade tänkt åka och köpa plant i dag, men de planerna regnar inne, för det ÖSER verkligen ner... Ha en fin dag! KRAM

    SvaraRadera
  12. En kram och en hälsning från Stenlycka som nästan aldrig skriver några kommentarer nu för tiden. Men du skall veta att jag gärna besöker din underbara blogg i det tysta.
    Allt gott till dig från Raina

    SvaraRadera
  13. Morron! Hoppas solen har hittat även till er, här är det en underbar dag med sol å värme. Får mig att bli sugen på en cykeltur/picknick på lunchen.... får se om känslan finns kvar om några timmar ;-P Trist med iso värdet, det är det som är nackdelen då man fotar manuellt, att man kan glömma inställningar, grämer mig ännu på fotograferingen av mina brorsdöttrar... Men ser fram emot några foton och uppdatering! KRAM KRAM

    SvaraRadera
  14. ååå det där ser ju uurmysigt ut, vad ni jobbar och sliter. Ha en fin onsdag kramelikram från Maja

    SvaraRadera