Hej & välkommen till min blogg.

Skriv gärna en kommentar så blir jag glad :)


lördag 19 april 2014

Glad Påsk

Gokväll alla fina!

Hoppas ni haft en bra påskhelg så här långt. Här hemma har vi fixat i trädgården men inte idag...
Nej idag började med en god påskfrukost och sen var tjejerna ut och letade efter sina påskägg som iår var fyllda med lite godis och pund då vi på måndag åker till London några dagar. 


Sen packade vi ihop och drog ut till stugan, kanoten kom i för första ggn iår...och turligt nog välte de inte för någon värme i vattnet är det inte :).


Vi invigde köket med janson i ugnen och köttbullar och prinskorv stektes på hällen och det kalla fick vila i kylen så nu vet vi att allt fungerar. Och jag är sååå nöjd.


Tänk att kunna fira påsken på detta viset...inte varje år det inträffar men gissa om vi njöt även om det blir lite enklare med papptallrikar mm...


Maten smakar nog bättre när man får sitta ute med båtar som far förbi precis utanför knuten.


Har köpt ett nytt överkast till utesängen och där var väldigt skönt att vila en stund på maten innan det är dags för påsktårta.


Till tårtan kom även påskägget med godis fram och det hör väl ändå till en dag som denna.


Älskar de fina fjädrarna från pärlhönsen.


Efter fikat spelade tjejerna och Tommy lite kort och jag tog tag i disken...en ren njutning nu när köket är så fint och med den här utsikten från den öppna ytterdörren...


eller den ut från fönstret så känns det bara skönt att stå där och gno ett extra varv på disken.
Men jag tror minsann att jag behöver gå och resa upp soffan som ständigt blåser omkull.


Allt undanplockat och snyggt så tar vi båten hem. Med rosiga kinder och massor av nya fräknar på näsan efter en dag i solen kan vi bara önska en sådan påskafton även nästa år.


Nu är det nog dags att knyta sig så vi är pigga och glada imorgon då vi ska till svärmor på middag.
Önskar er en fin fortsättning på Påsken och kommande vecka. 

8 kommentarer:

  1. Himmel så mysigt! Och helt vindstilla, hur ofta
    har man det? Vilken fin påskafton ni fick.
    Kramar/AM

    SvaraRadera
  2. Låter och ser helt underbart ut!!
    Här har vi med begåvats med underbart väder och jag sticker ut näsan lite iaf.
    Ligger sjuk med feber o halsont igen...:(
    Så fint köket blev och det är verkligen ett smultronställe ni har där!
    Ha en fortsatt skön påsk och en härlig semester i London!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  3. Vilken fantastisk påskafton ni fick. Måste vara helt underbart att ha en stuga precis vid vattnet. Köket ser superfint ut.

    Ha så kul i London

    Kram
    annika

    SvaraRadera
  4. Men så härligt er stuga ligger! ( Tror att jag skrivit det förut )men blir riktigt avis på det läget.
    Ursnyggt kök ni satt in, förstår din känsla och att du njuter när du diskar.

    Önskar dig en fin semester nu också i London, Har aldrig varit där faktiskt, hoppas jag kommer dit någon gång, det kommer alltid en massa annat i vägen hela tiden när jag börjar planera resor.

    Fin fortsättning på helg,
    Kram Anneli

    SvaraRadera
  5. Det ser helt ljuvligt ut hos er!
    Ha en trevlig fortsättning på helgen!
    Kram, Monica från MINA TVÅ HEM

    SvaraRadera
  6. Hej rara du! Så underbart ni har det i stugan, förstår att ni är så nöjda med köket, och vilken utsikt då du diskar! En ren idyll! Ni har det så fint och mysigt där <3 Och så smart med pund i påskäggen, då finns det resurser till shoppingen ;-D Hoppas innerligt att resan gick bra å att ni är framme och får det riktigt bra i London! Hoppas innerligt att ni slipper regnet, även om oddsen är dåliga då man är där, har nog aldrig varit där utan iaf en skur kommit ;-D Här är vi lediga hela veckan jag å barnen, som jag ska njuta även om jag måste förbereda en två timmar lång föreläsning tills på lördag samt en artikel som ska revideras. Men det får jag göra om kvällarna eller då barnen är ute å leker, ska iaf njuta av sovmorgon var dag å sol, för det utlovar prognosen iaf. Ha det nu gott dina du och använd kameran så att vi får lite glimtar från London. KRAM KRAM <3

    SvaraRadera
  7. Ser härligt ut i eran stuga...hoppas ni har det bra i London nu
    kram Rosa

    SvaraRadera
  8. Ååå så fint det blev i köket med alla detaljerna.
    Myyyysigt att kunna sitta där o äta nu.
    Hoppas ni har det uuunderbart i London!
    ram Katarina

    SvaraRadera