Hej & välkommen till min blogg.

Skriv gärna en kommentar så blir jag glad :)


onsdag 8 augusti 2012

Grundsund del 2

Hejsan alla fina!

Trots dåligt väder eller kanske tack vare dåligt väder så hann vi promenera runt en hel del bland olika hamnar och även åka på små utflykter med bilen. 
En sak som väckte ett litet ha begär i mig var alla dessa fina små fiskebodar. Ja de vackra husen som byggs uppe på berget vore väl inte heller fel men då måste man ju flytta.


Dag 3
En trevlig utflykt som låg alldeles i utkanten av grundsund var marsipanladan
En riktigt mysig plats att fika på om vädret tillåter för det fanns bara sittplatser ute.


 Dom hade egen tillverkning av både choklad och marsipan och gjorde de mest vackra figurer. Vi köpte naturligtvis med oss några smakprov och tog med till kaffet i stugan.


Chokladpralinerna var såå goda och smälte fint i munnen ;).


Dag 4
Färden gick genom det vackra landskapet till Flatön, Malö, Orust ner mot Tjörn och sedan mot uddevalla där vi shoppade och åt på Torp köpcentrum


Vi stannade förstås vid Flinks handelsbod på Flatön och tog en fm fika, älskar ju att fika ;). 


Det är en väldigt gammal handelsbod med utseendet bevarat från början av 1900-talet. Här köpte jag de fina tjärljusen.


Tack för alla fina kommentarer om vår stuga. 
Dom värmer ska ni veta.

Ha nu en fortsatt bra vecka.

15 kommentarer:

  1. Jaså det var hos Flink du köpte tjärljusen. Jag tänkte väl det.
    Marsipanladan är nog ett ställe jag får besöka typ nästa sommar el nåt.
    Vi tog vägen med färjorna över Flatön och Malö när vi åkte hem i söndags. Inte mycket tid till att handla tullfritt på båten där inte, hihi.
    Fin Bild du fick från Marinan. Men då måste man ju flytta...
    kram elsamarianne

    SvaraRadera
  2. Färlig butik med en massa smaskig choklad!! Tur jag inte har en sådan till granne, hihi!

    Mysig eran stuga ser ut med!Köpt den nyss??

    Kram Petra

    SvaraRadera
  3. Vilken härlig semester och så mycket smaskigt att kunna stoppa i sig;)
    Ha de fint!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  4. Synd att vädret var så tråkigt annars låterr det som en plats för dej. Kram mamma

    SvaraRadera
  5. Låter som ni haft en skön semester trots vädret. Så vackert det är på Västkusten. Skulle oxå vilja flytta dit :0)
    Mysigt med god saker när det är semester. Fika på du.
    Kram Pernilla

    SvaraRadera
  6. Låter som ni har det mysigt =) Älskar sådana små butiker, kan inte få nog av dom. Ha en toppen dag! Kram

    SvaraRadera
  7. Wow! Vilka miljöer, blir blixt förtjust! Tur du hade med kameran å kunde visa "godbitarna" ;-D Å ja det blev parfym, två till och med. Hade ju presentkort så en blev gratis och så behövde jag bara lägga till lite på den andra, som var en lotionparfym från Yvonne Ryding, har aldrig testat lotionparfym förut så det ska bli intressant...
    Här skiner solen, jag har tagit mig i kragen å även tränat ett pass i dag och nu väntar lite jobb innan jag har semester i morgon, tänkte jag å ungarna skulle få en mjukstart så här efter semestern *ler* KRAM KRAM fina du <3

    SvaraRadera
  8. Många härliga ställen ni har hunnit med...min mans bror bor på västkusten men i nåt som heter Kville...vi brukar åka dit ibland.
    Ha en bra dag
    kram Rosa

    SvaraRadera
  9. Marsipanladan har jag missat, det var kanske
    tur det! Är väldigt förtjust i godis.
    Och fiskebodarna är supermysiga, hela miljön
    är toppen på kusten.
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  10. Hej goa du, hoppas du haft en fin tur på ikea, må tro att jag blev avis då jag läste det!!! Hade gärna tagit en tripp dit... men men.
    Å mysigt att du och din syster ska ta en en kväll tillsammans så där! se till att njuta och fnittra riktigt ordentligt ;-D Nu tar jag snart helg och ska hämta barnen, ska bli skönt! KRAMIS <3

    SvaraRadera
  11. Vilken härlig handelsbod. Oj oj vad roligt att det finns bevarad.
    Det verkar som ni haft det toppen på hela eran resa.
    Tack för trädgårdstipset snälla du.
    Må väl
    Kram
    AC

    SvaraRadera
  12. Hej!
    Så trevligt att få strosa omkring i butiker när det regnar, det är ju ett roligt alternativ. Så fint ni har gjort det i sommarstugan, en oas att komma till.
    Ha en fin helg!
    Kram Anette

    SvaraRadera
  13. Så mysigt vännen. Ha en mysig fredag.
    Kram Agneta

    SvaraRadera
  14. Helt underbart, kan tänka mig att det är en fantastisk miljö att vara i. Älskar sånna där små fik, butiker osv.
    Och stugan, helt underbar :)
    Trevlig helg, stor kram!

    SvaraRadera
  15. Hej på dig♥
    Ett litet svar ;) Åsens Lantmjölk finns lite varstans i vårat avlånga land, köpte den första gången i Kalmar på väg till Öland och gissa om jag vart glad då jag hittade den hemma i butiken i Västmanland. CityGross har den också=) Mums!! Hoppas ni får en underbar lördag. Kram Gabriella

    SvaraRadera