Hej & välkommen till min blogg.

Skriv gärna en kommentar så blir jag glad :)


tisdag 5 juni 2012

Syrener ♥

Hejsan!

Idag vaknade jag till en härlig dag med solsken från klarblå himmel, helt underbart. Jag kunde dricka mitt kaffe ute på verandan och njuta av doften från syrenerna.
Så trivs jag som allra bäst :).


Men....dröjde inte länge förens molnen hopade sig och nu häver regnet ner. Hoppas verkligen vädret hinner ändra sig tills på torsdag då mina flickor har skolavslutning.
Plockade in en sista (snart är de överblommade) bukett med syrener för att kunna njuta av den härliga doften även inne. 


Visar även en bild på min nya vän. En väldigt fin vit 13"-are från samsung. Vi kommer så bra överens och hon är både tystare och snabbare än min gamla kompis ;).

Vill tacka för alla  fina kommentarer jag får och hälsa mina nya följare välkomna till min lilla blogg. Det är så roligt att jag fått så pass många som tassar in ibland, värmer mig massor.
Ha nu en fortsatt bra vecka
  

31 kommentarer:

  1. Vackert med syrener och visst hoppas vi att det blir sol snart. Fin ny kompis du har. Min har lagt av vilket e trist men jag har ju makens vilket inte e lika kul. Ha en fin dag.

    Kramen
    Elna

    SvaraRadera
  2. Hej så vackert med syrener, påminner mig om mina skolavslutningar.
    Såå fint där i vasen och på bordet.

    Ja nu vill vi ha fint väder till alla som slutar skolan.

    Åhh en ny vit kompis, de står på min önskelista med då min är såååå seg.

    Kram Camilla

    SvaraRadera
  3. Solen är fram och hälsar på då och då idag, och det är man ju glad för.
    Vår bondsyren mår inget vidare, fattade inte varför, tills jag såg att det var årsskott och det blir ju inga blommor på dom förrän nästa år el nåt. Jag och trädgård, går inte ihop.
    Men några ska jag nog kunna få ihop, att sätta i vasen till Nationaldagen.
    kram elsamarianne

    SvaraRadera
  4. Hej solstrålen..Tack för att du vile vara med i utlottningen fast de tog tid. Har varit en tid av tråkigheter men nu ska det vända hoppas jag. Ibland vill verkligen livet däcka en. Rehab är att jag bara har försökt ta hand om problemen,,, hoppas bara ingen tror att det gäller annat,hahhaaaa. Ha de så gott nu underbara du...

    Kram Lisa

    SvaraRadera
  5. Här har det inte regnat än och jag hoppas det väntar till sent ikväll för jag måste så mina bönor idag! Än så länge skiner solen och det är någorlunda varmt i luften!

    Ha en jätte fin dag trots regnet!

    Kram Petra

    SvaraRadera
  6. Grattis till din nya vän. Roligt när det funkar som det ska =)
    Här har oxå varit fint väder, men nuuuu stört regnar det. Vad är det för sommar väder vi har egentligen. Syrenerna är underbara nu. Synd att dom blommar över så fort bara. Ha nu en skön nationaldag om du är ledig.
    Kram Pernilla

    SvaraRadera
  7. Nu har jag också tassat in här. Var ju tvungen att leta upp alla nya bloggkompisar som man fick hos Violan :)
    Så fint du har det!
    Och vilken fin ny kompis du har fått! Och en vit också...
    jag läste också om din tripp till Söderköping. Det var ju synd att inte vädret var på er sida. Det är ju väldigt gulligt där annars. Och en glass vid Snultronstället är ju inte helt fel. Men det är ju skönare om det är lite varmt.
    Kram
    Marie

    SvaraRadera
  8. Hej hej!

    Ja vist är vädret bra knäppt..härligt med syrener...synd att de vissnar så fort bara...
    Vilken härlig bloggplats du har och vilken fin kaffekopp du har där..;) Me like..;)

    Vilket underbart ställe ni var på du o maken. det är mysigt att sticka iväg så där ibland på tu man hand...o slippa bli avbruten heeela tiden..;)
    M och jag bodde på hotell i Dalaröstrand i lördags...också mysigt...men kallt...precis som du skriver var havet inte alls inbjudande...
    Nu hoppas vi på fint väder i morgon!
    Kraaaaam Katarina

    SvaraRadera
  9. Trevligt men det måste regna varje dag. Kram

    SvaraRadera
  10. Ja jisses vilket väder sitter här på balkongen och myser med datorn och en balja te, är så rastlös att jag kryper ur skinnet snart ;o)
    Ha en fin tisdagskväll!
    Kram/Lena

    SvaraRadera
  11. Heeej ;)!!
    Å jag ser att du varit i min hemstad!!
    Dår på hotellet har jag sprungit och druckit vatten ur källan som liten... Varje dag på väg hem från skolan;) jag är uppväxt hundra meter från hotellet! Skolan på andrasidan ån gick jag i högstadiet. Kyrkorna är mina skolavslutningskyrkor ( den vita ) och konfirmation ( den bruna)
    Vad synd att du hade dåligt väder, der är helt underbart när det är högsommar!! Då får ni komma tillbaka.
    Åt ni någon glass på smultronstället?
    Kramkramnettan<3

    SvaraRadera
  12. Hejsan kul att du vill vara med i min utlottning.
    Den var fin den lilla vita

    Kram Rosa

    SvaraRadera
  13. Visst är det synd på syrenerna? Jag älskar doften av syren och att inte få ha den hela sommaren är synd. Men iår gjorde ju jag syrenblomssaft och det var ju lite spännande. :) Gott och läskande!

    SvaraRadera
  14. Vad inbjudande header du har
    Så fina bilder, skönt med en tyst dator
    Tyst som en mus
    Ha en fin dag

    SvaraRadera
  15. Kaffe och sol vad mer kan man behöva ? :) kram Diana

    SvaraRadera
  16. Ha en underbar Nationaldag!
    Stor Kram från Raina

    SvaraRadera
  17. Tittar och och lämnar en stor nationaldagskram till dig <3 Mysigt med lite som innan regent kom, här är det enbart regn... men det hindrar inte oss från atnart bege oss på utflykt till tomten ;-D
    Gillar din nya kompis skarpt må jag säga, en riktig snygging! Å syrener och hägg dröjer här, just fått sina löv :-D Så det har jag att se fram emot! KRAM

    SvaraRadera
  18. Vilken härlig morgon vännen och snygg dator också...
    Sköt om dig
    Kram Agneta

    SvaraRadera
  19. Ja visst är det skumt väder vi har. Min nya dator har skärmen gått sönder på hm! inte glad, får se om jag har någonslags försäkring eller garanti! STOR SUCK! Visst är det underbart med alla doftande blomster♥
    Ha nu en härlig kväll.Kram Gabriella

    SvaraRadera
  20. Go kväll vännen! Sitter nu nöjd i soffan efter första iformpasset på nästan en vecka å i dag blev det nästan 5 km löpning, så halvmilen är nära nu, trodde jag aldrig! Mysigt med skolavslutning i morgon, jag håller tummarna att ni får sol!!!
    Det saknade vi idag då vi åkte till tomtegläntan, en rastplats med trätomtar, mer behövs inte för att roa mina ungar ;-D
    KRAM!

    SvaraRadera
  21. Ahhh, en sån vit liten skönhet skulle jag
    vilja ha också. Och så roligt det låter med
    skolavslutning, blommor och kalas. Med en
    son som flyttat hemifrån kan jag sakna sånt
    jättemycket. Hoppas ni får sol och fint.
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  22. Hej!
    Hoppas att ni inte fick regn på skolavslutningen.
    Jag skulle också vilja ha din nya vän;)
    Kram Anette

    SvaraRadera
  23. Tack vännen! Ja det var fint skrivet och är så glad över det. Å jag har en vit samsung på jobbet som jag just nu plinknar på. HELT underbar maskin. Allt bra med dig hoppas jag? Förösker att blogga ute i stugan men täckningen är inte så bra där ute så jag får svara när jag jobbar hihih kram

    SvaraRadera
  24. Åh vilken härlig blogg <3

    SvaraRadera
  25. Hej goa du! Hoppas ni nu har allt under kontroll och att kvällens uppträdanden går bra. Det är så mysig med skolavslutningar, en speciell känsla/stämning. Längtar tills mina pluttar är där. Jag hoppas även ni får ett fint firande i morgon med släkten!!!
    Själv har jag hunnit med träning innan mat å ja, jag är stolt faktiskt att jag snart fixat dessa veckor... men i dag var det tungt, skit tungt. Tänkte fuska men, nä bet ihop. Är så skönt efteråt, särskilt då man besegrar sig själv! KRAMAR <3

    SvaraRadera
  26. Härligt med en kaffe ute i solen =) Man får passa på medans olen är framme, den gömmer sig sig så ofta. Kram och ha en underbar fredag

    SvaraRadera
  27. Hej vännen,
    Tittar in för att önska dig en mysig helg.
    Kram Agneta

    SvaraRadera
  28. Hoppas din tjej kom hem välbehållen från dansen å att du inte behövde vänta allt för länge ;-D Hoppas även att det blir trevligt firande i dag!
    Själv är jag ruggit omotiverad i dag, skönt med helg å ledighet. Har dock hunnit ut och köpa lite sommarblomster, vit bacopa och vita pelargoner till mina planteringar vid bron :-D Nu fattas bara lite värme så de inte fyrser bara...

    Ha en fin helg!

    KRAM

    SvaraRadera
  29. Så fint med vita syrener, det skulle jag vilja ha i min trädgård!
    Vilken fin o söt liten kompis du har oxå! ;)
    Åh är det sommarlov nu då!

    Jaa jag föll som en fura för den söta spetstoppen!
    Hoppas det blir sol o värme så jag kan inviga den snart!

    Ja du jag har inga dunderknep att bjuda på, springer inte o går inte på gym... men unviker sött i veckorna, äter mindre portioner o försöker röra på mig så mycket som möjligt!
    Det funkar för mig!

    Ha en fin kväll!

    Kramar Liza

    SvaraRadera
  30. Hoppas solen visade sig från sin bästa sida på skolavslutningen.
    Ha det fint denna fredag.
    Kram
    AC

    SvaraRadera
  31. Hej du fina! En ny dator skulle inte sitta fel hos mig!!!! Den här lägger nog av vilken dag som helst!!!!! Hoppas att Ni fick fint väder på skolavslutningen! Kram från Maja

    SvaraRadera