Hej & välkommen till min blogg.

Skriv gärna en kommentar så blir jag glad :)


onsdag 22 februari 2012

Lilllördag ;)

Hej denna sena onsdag!

Igår var ju den berömda semeldagen och det blev semlor även hos oss. Evelin bakade så goda semlor direkt på morgonen så jag skulle hinna smaka innan det var dags för em skift på jobbet. När man får hembakta semlor äter jag dem utan varm mjölk som annars är uteslutet för min del. Det där med att komma i bikinin får man blunda för vissa dagar, eller vad säger ni?


Idag har vi haft gråväder med regn och blåst inget trevligt utomhusväder alls. Tur att det var finare igår då fiskeklubben ornade pimpeldag med korvgrillning för de skollediga barnen, Tilda var där och tyckte det var riktigt kul så nu blir det att investera i ett pimpelspö.  Tidningen hade varit där så imorse var hon ivrig att gå ut till postlådan och visst hade hon fastnat på bild ;).
Som att hela familjen är lediga nu i dagarna tre har vi ätit lite gott ikväll, fläskfilé gryta och hasselbackspotatis. Även ett glas vin fick det bli, är ju ändå lilllördag.
Den fina ljuslyktan är mitt senaste fynd från ellos, fick erbjudande om halva priset på alla röda priser och fraktfritt så det blev även en del kläder.


Imorgon blir det shopping, bio och sedan resurangbesök. Trevligt värre men svårt att enas om en film då vi är fyra som drar åt varsit håll. Men blir nog så att vi delar på oss och försöker enas om två filmer.

Önskar er en fortsatt fin vecka.

22 kommentarer:

  1. Mysigt med lillördag!

    Ha det så fint,
    KRAAM Amanda

    SvaraRadera
  2. Japp och här sitter man med Fjompen och myser..Hoppas du är bättre hjärtat..

    Kramar Lisa

    SvaraRadera
  3. Detta inlägget gillar jag skarpt, precis lagom mycket att läsa he he. Idag kom kudden jag vann på Tradera, jippi, bild kommer imorgon.

    Kram

    SvaraRadera
  4. Hej

    låter härligt... ser så gott ut.
    Duktig hon är ;)
    Ha mysiga dagar nu ! Njut ! Kram

    SvaraRadera
  5. A j just det.
    Känner igen det där med många viljor ;)
    Ha det så mysigt nu med leidga dagar...jag har kvar 2 dagar ledigt och sen blir det jobb.
    Imorrn ska dwt fixas här för fullt ;)
    Kram

    SvaraRadera
  6. Hmmm okej *ler*. Trevligt!

    Kram igen

    SvaraRadera
  7. Å semlor! Vi bakade igår på jobbet, så gott!
    Är rädd att jag får köpa en ny bikini till sommaren;)
    Här har det också varit grått o trist idag, men imorgon ser det ljusare ut.
    Ha en trevlig kväll!
    Kram Sofi

    SvaraRadera
  8. God morgon. Tom jag skulle kunna äta en semla om Eve hade bakat till mej. Tilda linslus som sin mamma. Kram här snöar det.

    SvaraRadera
  9. HÄRLIGT MED LILL LÖRDAG. MIN TILLBRINGADE JAG I SLALOMBACKEN OCH DÄR HÄLLREGNADE DET MEN DU SKA INTE TRO ATT TJEJERNA VILLE HEM FÖRE 20:30 FÖR DET..KUNDE KNAPPT SOMNA SEN FÖR JAG VAR SÅ FRUSSEN. HOPPAS ATT NI HITTAR NÅGON BRA BIO IDAG..KRAM GABRIELLA

    SvaraRadera
  10. Härligt med sportlov, så mycket roligt ni
    hittar på. Och hembakta semlor är det inte
    mycket som slår, duktig tjej du har.
    Varm kram
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  11. Haha komma i bikini o komma i bikini, man kan ju köpa en större!!!
    Hade inte riktigt kolla på att du bodde i dom trakterna, har glömt, för nog har jag skickat dig en vinst för länge sen, men i min hjärna finns du nånstans i Östergörland, varifrån jag nu fått det. Lovar, nästa gång jag irrar bort mig i skogarna hör jag av mig!!!
    Kram

    SvaraRadera
  12. Hej hej!
    Underbart mysigt med familjemys mitt i veckan. Riktig vardagslyx...;)
    Vilken mysig fika du bjuder på därute...kopparna var jätte fina tycker jag...sånna bakelser skulle jag verkligen behöva i mängd.....min bikini sässong ser mörk ut....behöver minska mååååååånga kilo...:( varför varför är mat o godis så gott???
    Kram o ha en fin helg!
    katarina

    SvaraRadera
  13. Trevligt! Då hade du en riktigt mysig "lill-lördag"
    Kram Agnetha

    SvaraRadera
  14. Ser så gott och mysigt ut, när får jag komma *hihi*
    Ahh, ellos, jag tänkte göra en beställning snart jag å, fick nått erbjudande nu lagom till min kommande 35årsdag så lika bra att utnyttja rabatten :)
    Ha det så bra, kraaaam!

    SvaraRadera
  15. God morgon kära du! Vilken toppen dag ni hade i går, först så fint och härligt väder sedan shopping, bio och resturang, låter inte dumt! Här hade jag också en givande dag, gjorde en informativ intervju och så hann jag shoppa lite lite, iaf en outfit tills jag ska till sthlm nästa vecka och så en porslinsskärbräda i vitt på rea :-D Nu väntar lite jobb, sedan ska jag kanske baka och handla, städa och fixa, för i morgon fyller ju Bogge två år, var ju i går jag var på BB... KRAM! <3

    SvaraRadera
  16. Hej svejs, jag igen
    Det understa täcket är en quilt, den har
    jag skickat efter från LaRedoute för några år
    sen. Syns i ett tidigare inlägg när den hänger
    över stegen.
    Ha en toppenhelg
    Varm kram
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  17. Estelle, det var lite oväntat, men jag gillar´t! :-D Å bakning slapp jag just då faster sandra bakat, så kanske jag snor ihop lite chokladbollar bara, skönt att slippa! Ska slå in lite fler paket ist :-D Och så kasta i mig lite lunch, magen kurrar oroväckande... KRAM <3

    SvaraRadera
  18. Mmmm med ljsuet ser man allt damm, fick paniktorka å suga av det värsta på lunchen, å har nu tänt ett yc ljus så det LUKTAR iaf nystädat här nu ;-D Ingen ide att städa förrän EFTER kalaset resnonerar jag, barnen lär ändå stöka å kleta *ler*
    Och ja, som du ser finns det lite för gott om snö för att det ska kännas bra här uppe, våren känns så fjärran. Kikade in i Lotta/fyra årstiders blogg å såg de gröna gräsmattorna och att de släppt ut kaninen för att den skulle få äta gräs.... jo tjena. Här skulle en kanin försvinna ner i 2 m snö ;-P KRAM <3

    SvaraRadera
  19. Munsigt och fint.

    Jo, han gör saker av ventilationsmaterial. Han jobbar med det och har så konstiga idéer. haha... kram Stina

    SvaraRadera
  20. nää... Mumsigt, heter det ju.;-)

    SvaraRadera
  21. http://www.vindsromantik.blogspot.com/

    Vad det låter härligt med fisketuren, och er mysiga kväll.
    Vacker ljuslykta, gillar även fågeln
    Önskar er en riktigt underbar helg, när ni nu kan fira den tillsammans.

    Kram Maggan

    SvaraRadera