Hej & välkommen till min blogg.

Skriv gärna en kommentar så blir jag glad :)


onsdag 16 november 2011

Pyssel

Hej!
Hur har ni det? Här har vi haft en kall och solig dag. Tycker det är så härligt när vintern börjar ge sig till känna och puttar undan den gråtrista hösten. Nu väntar jag bara på årets första snö :). Ni håller väl med?

Idag har jag varit lyxledig och ensam hela dagen så då har jag passat på att pyssla lite mellan tvättmaskiner och dammsugning.
Jag har gjort ljuslyktor av små marmeladburkar som inte är större än ett värmeljus.  Tycker dom är så söta. Tog ur ljuset från värmeljuskoppen och pillade dän veken som jag ställde i glasburken sen smälter jag ljusmassan och häller i glaset.


Ett av ljusen hängde jag på mitt gamla fönster. Har även bundit lite lingonris runt mitt trådhjärta som jag köpt vid Min Skattkammare. Lite närmare jul binder jag nog ett rött snöre uppe vid kroken. 
 

Även ute på trappen har det blivit lite nytt piff. Var till skogen igår för att fylla korgen med lite pysselmaterial. Kom hem med lite granris med kottar och massa mossa. Några små dikesgranar fick också följa med. Gjorde några mossbollar för första ggn, blev sådär. Den fina tegelpannan har Pia/Mitt måleri målat.


Hängde även några av dagens ljuslyktor på mitt gamla hjul. Fick bli en liten dikesgran i mitten. Lyser fint nu när det är så mörkt ute.


I vardagsrummet går det sakta men säkert framåt fast med betoning på sakta. Vi har fortfarande inte fått vare sig tapeter eller altandörr som är beställt. 

Till sist vill jag tacka alla fina kommentarer ni lämnar, det gör ju bloggandet så mycke roligare :o).

17 kommentarer:

  1. Så mycket du har hunnit med idag. Ja du är så pysslig. Kram

    SvaraRadera
  2. Så fint o mysigt du gjort!
    Vilken fiffig ide, måste jag nog testa jag med!

    Trevlig kväll!

    Kramar Liza

    SvaraRadera
  3. Mycket du hunnit med idag....ingen rast och ingen ro!

    Fint du gjort på din farstutrapp.....gillar den gamla mjölkkannan.
    Din "välkommenskylt"träskiva eller vad?

    Ha det fint,
    Kram Anneli.

    SvaraRadera
  4. God kväll !

    Lite fick jag sömn men kan inte påstå att det blev massor av det ;)
    Ligger nu och nattar dom små. funderar pp om jag ska sova eller gå upp och vka tvätt och även göra mitt lovade inlägg ;)

    Visst skulle jag också stypa i sängen efter nattens jobb meb just nu har jag inget tillfälle för det.

    Men det är ändå jobba några nätter i månaden. Då får man så mycket mer timmar ihop...

    Vilka fina lyktor du har pysslat. mysigt med dessa härliga tider .

    Ha en fin kväll ! Kramar Sirpa

    SvaraRadera
  5. Ojojoj, så mycket fint du har fått till. Alla bara höstar till de och får så fint så jag får ångest snart. Nää då inte så farligt, hahaa. Tack för din omtanke hos mig. Jo jag ska nog få ordning på tanten men visst är det tufft att jobba och jag älskar att jobba. Ha de så gott nu goa du..

    Kramar Lisa

    SvaraRadera
  6. Åh så mycket fint du visar vännen!
    Ha en riktigt fin dag!
    Kram/Lena

    SvaraRadera
  7. Hej vännen! Så otroligt mysigt och inbjudande du gjort det ute, verkligen inspirerande och fint. Måste nog ut å rycka lite dikesgranar jag med ;-D Kämpade på med bordet i går kväll/natt så nu är det målat, chabbat och klart! :-D Blev helt ok, så vad det lider kommer nog några före efter bilder. Önskar dig en fin dag <3

    SvaraRadera
  8. Ååh, så mycket fint du har gjort på trappen. Nu går det så fort fram till jul att man nästan inte hinner med.
    Ha en härlig helg.
    Kram britt

    SvaraRadera
  9. Så juligt och fantastiskt fint du fått det. Inspirerande ♥ Kram Maria

    SvaraRadera
  10. Vad fint pyssel du har gjort! Ljus kan man inte få för många av och om de är i form av så fina lyktor så förgyller de extra mycket.

    Önskar dig en fin fortsättning på dagen!
    Kram,
    Regina

    SvaraRadera
  11. Hej
    så fint med glasburkarna och härlig på trappen..
    Idag är det grått och trist här så mycket ljus blir det nu...
    kram
    sandra

    SvaraRadera
  12. Så fint du gjort ute med smågranarna och jättesöta ljuslyktor. Sen har du så superfina tapeter!
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  13. Åhhh så skoj att ni nu fått tapeten!!! Vem vet, ni kanske får upp er före vi får upp vår *fniss* Beror på hur ovänner vi blir ;-P Å du har nog inte missat mig, för jag avskyr att stå framför kameran, så av mig finns dett ytterst få bilder... Löjligt egentligen då alla ser en dagligen dags, så jag ska försöka bli vän med mig själv på kort *ler* Önskar dig en fin kväll <3

    SvaraRadera
  14. Tack söta goa, blir så varm av din omtanke. Må så gott och ha en skön fredag...

    Kram Lisa

    SvaraRadera
  15. Men åh vad fint, vad pysslig du är :) Tack för inspirationen

    SvaraRadera
  16. Hej vännen! Och tack för din rara kommentar <3
    Här har jag redan fått helgkänslor, inte en bra kombo då man måse jobba ;-P Men får bita ihop tills maken kommer hem och vi kan börja röja undan och fixa inför morgondagens renovering. Redan i kväll får vi skjutsa iväg luran till svärföräldrarna som också bjuder på middag - toppen! Och så tar mamma bogge i morgon. Så nu har vi bra förutsättningar för att få massor gjort här hemma!!! KRAM KRAM hoppas ni får ett mysigt födelsedagsfirande på söndag (om jag blir osynlig i bloggvärlden och inte hinner in innan dess...)

    SvaraRadera
  17. Hej tjejen ;)tusen tack önskar dig desamma,så fint du har gjort med ljuslyktor och de gamla hjulet...kanon. Så fin tegelpannan blev på din trapp oxo...kul och se
    kram pia

    SvaraRadera