Hej & välkommen till min blogg.

Skriv gärna en kommentar så blir jag glad :)


tisdag 4 oktober 2011

Kanelbullar och fynd.

Hej denna ljuva dag!
Idag har vi återigen sol och varmt, blåser lite men vad gör väl det. Idag är det kanelbullens dag och det måste vi fira eller hur..!?


På uteplatsen vid bron lyser solen och det är lä så där passar vi på att sitta och njuta av det härliga höstvädret vi bjuds på. Dom fina servetterna har jag köpt hos Snövitt som tyvärr ska flytta sin butik till Arboga här i dagarna.


Sen till fyndet...Jag har äntligen hittat ett ja eller rättare sagt två skrivbord . Tänk vad konstigt det är först hittar man inget som passar, antingen är det fel modell eller så är det alldeles för dyrt. Nu har jag iaf helt plötligt hittat två, kunde inte bestämma vilket jag ville ha så jag köpte bägge.



Det här lilla som jag egentligen tror är ett litet sidebord är nog det jag gillar mest men det är som sakt väldigt litet och har inte så mycket förvaring i sig. Underskivan ska jag ta bort så man kan skuta in stolen. Detta bord gillade även Tilda bäst som ska ha ett av dem :). Det större får ni se en annan dag, kanske först efter att penselt gjort sitt jobb.


Sen måste jag få tacka goa Nettan/Dagdrömmar i vitt som jag har fått en vänaward av. Den ska jag klura lite mera på innan jag publiserar.

Önskar er alla en underbar dag och hoppas även ni får njuta av både sol och kanelbullar.

23 kommentarer:

  1. Vilket sött litet bord!
    Så kul när man hittar något man tycker om, lika bra att slå till! =)

    Tyvärr inga kanelbullar här idag...

    Ha det fint!

    Kramar Liza

    SvaraRadera
  2. Jisses amalia så sött bord, å så har du ett till på lyt - du har sannerligen fyndat du!!! :-D Å så mysig hörna ni har, kan tro att kaffet å bullarna smakade gott där! KRAM

    SvaraRadera
  3. Vilken sött bord! Alldeles underbart!

    Härligt att kunna sitta ute och njuta av solen än i höst!

    Kram Linda

    SvaraRadera
  4. Inga kanelbullar här inte. Bara en pappa som svär åt sin telefon. Kram

    SvaraRadera
  5. Hejjjjj..Johooo jag kan kommenter, ja för tillfället i allafall. Tack goa söta för dina kommentarer. Ingen bulle här i Norge heller, hahha. Men du dina ser bra smaskiga ut. Ha de så bäst nu hjärtat och hoppas jag får vara kvar..

    Kram Lisa

    SvaraRadera
  6. Vilka fina bullar:-) Jag har haft fullt upp med blogger suck, kunde inte kommentera men nu är jag tillbaka i full fräs. Vilket fint bord.

    Kram Elna

    SvaraRadera
  7. Tack för din snälla kommentar!
    Vilket fint sidobord och sådan fin patina det har.
    Jag har ett lika dant sidobord i matsalen i vitt, men jag föredrar nog ditt i den naturliga färgen. Det var sött att ha det som ett litet skrivbord. Bra tips!
    Ha en fin dag!
    kram Anette

    SvaraRadera
  8. Vilket fint bord du har hittat! Det blev tyvärr inga bullar igår. Upptäckte lite försent att det var kanelbullens dag.

    Kram Therese

    SvaraRadera
  9. Vill allra först tacka för dina varma gratulationer! Gillar verkligen detta lilla skrivbord, så lätt placerat. Jugendstil ca 1910 så det är 100 år gammalt. Ha en fin dag min vän!
    Kram Pia

    SvaraRadera
  10. Hej rara du! Hoppas dagen förflyter bra, och att det blir ett givande föräldramöte i kväll. Själv har jag haft en dag med cellprov, ett nödvändigt ont, men nått jag helst undviker... Dessutom har visst arbetsmoralen flugit sin kos ;-D "Råkade" sätta igång med lite andra projekt här hemma istället... Får jobba ikväll ist. KRAM

    SvaraRadera
  11. Fick kanelbulle idag ist hos Anita.

    SvaraRadera
  12. Älskar ditt skrivbord, jag vill också ha ett sådant, jag har två skrivmaskiner som jag vill ha inne, men, har inget bord till dem.

    Kramar Maggan

    SvaraRadera
  13. God morgon i stugan, ny dag å veckan lider mot sitt slut... får försöka få lite mer gjort i dag än vad det blev i går *ler* Hoppas du har en fin dag <3 KRAM

    SvaraRadera
  14. Jag smaskade också i mig en bulle i tisdags, åh så gott det var! Och vilket jättefint skrivbord, vilken tur du haft som hittat två på kort tid. Ska bli jättekul och se hur tvåan ser ut också.
    Ha en mysig dag
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  15. Tack goa du för rara ord om mitt kontor, trivs som fisken i vattnet här! Men nu kliar det ju i att få byta lister, fönsterbrädor och göra klart vardagsrummet.... ;-D Alltid är det nått! Ha nu en fin jobbar kväll goa du <3

    SvaraRadera
  16. Hej Ing-Britt!
    Vilket fint bord du fyndat!!

    Kul att du är med o tävlar hos mig:)

    Kraam Jenny

    SvaraRadera
  17. Julklappsjakten har inte börjat här ännu, hör å häpna! I vanliga fall köper jag julklappar året runt å gömmer i min kökssoffa, men jag älskar att ge bort presenter så jag har nallat där under året så där är tom *fniss* Så i slutet av okt/nov ska jag frossa i julklappsinköp både på nätet och i form av en tur till sundsvall *längtar* KRAM och en fin dag/helg önskar jag dig!

    SvaraRadera
  18. Mums och mys, det är vad jag ser.:-) Kram Stina

    SvaraRadera
  19. Hej Vännen!
    Nu chockar jag dig med en kommentar! Fniss.....
    Hoppas allt är bra med dig o familjen.

    Tack snälla du för alla omtänksamma ord o kommentarer inne hos mig när jag inte varit synlig här i bloggvärlden på ett tag.

    Du har så fint o mysigt och du utstrålar sådan glädje här på bloggen.

    Önskar dig en Trevlig Helg!
    Stor Kram från Therese/ Huset vid ån

    SvaraRadera
  20. Hej hjärtat. Ville bara titta in nu när jag har lite kontakt med rymden och säga... Ha en underbar helg min vän...

    Kram Lisa

    SvaraRadera
  21. Rar kan du vara själv! ;o)
    Jag ser nu att någon fibblat bort kommentaren på det inlägget. Aha....det var vinnaren själv!
    Fniss....
    Vilken vacker vintagehörna du har med gamla fina ting!
    Önskar er alla en riktigt skön helg!
    Kram Kicki

    SvaraRadera