Hej & välkommen till min blogg.

Skriv gärna en kommentar så blir jag glad :)


fredag 21 oktober 2011

Fredagsfika och kvällsmys!

Hejsan!
Idag har vi då denna härligt mysiga fredag igen. Min dag började med lite gott fredagsfika direkt efter jobbet. Evelin har bakat så goda chuky monkey cupcakes ur Leilas nya bakbok som jag festade på. Riktigt goda så dessa kan jag verkligen rekomendera.


Sen blev det plock tacos till kvällsmat, en favorit hos barnen. Själv föredrar jag tacos som paj, lasagne eller liknande, blir inte lika kladdigt ;).
Nu har vi bänkat oss i soffan och myser av den varma brasan och massor av levande ljus i väntan på idol.
Den här helgen ska jag jobba så det enda som fattas idag är ett glas gott vin.


Önskar er alla en underbar helg.

23 kommentarer:

  1. God morgon. Under måndag vill jag ha måtten senast på Tilda. Ska börja på dom på tisdagsmorgonen på jobbet. Ha en trevlig jobbarhelg nu. Kram

    SvaraRadera
  2. Kikar in hos dig idag och önskar dig en fin LÖRDAG!
    Din cupcake ser verkligen god ut . Jag älskar Leilas bakunderverk. Måste köpa hennes nya boken.
    Kram kram

    Nelya

    SvaraRadera
  3. Åh vad smaskiga de ser ut. Ville titta in och önska dig en fortsatt fin helg. Vi åker och busar med barnbarnet nu..längtar!
    Kram Pia

    SvaraRadera
  4. Hej vännen! Så mysigt å gott inlägg dett var ;-D Här har jag arbetat å jagat och donat å fixa så noll tid framför datorn har funnits *ler* Men massa älgkött i boxen, materal till lärkkransar, och massa mys med familjen har hunnits med :-D Hoppas du får en fortsatt bra arbetshelg <3 KRAM

    SvaraRadera
  5. Dom kommer ut dit alldeles om en liten stund!
    För dom 3 tar jag 230 kr :)
    Dom mäter 12*12 cm styck
    KRAM!

    SvaraRadera
  6. Visst är det härligt med fredagskväll. Så viktigt med att äta lite gott och bara umgås. Sedan är det ju inte fel med brasa och levande ljus.
    Hoppas du fick en bra helg.
    Kram Lillemor

    SvaraRadera
  7. Tittar in och önskar dig en verkligen bra start på dagen, antar att du kanske redan är på jobbet. Här bestämde barnen att det var morgon snett efter fyra... mindre poppulärt kan jag lova... Kommer bli en lååååååååång dag *ler* KRAM!

    SvaraRadera
  8. Fredagsmys ska man ha, och jag gillar tacos. Lite kletande blir det ju, men så gott!
    Ha en skön söndag
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  9. Hej goa du..Ja nog är det härligt med fredagar. Och vilket bakverk, den som kunde fiffa till nåt sånt, phu. Håller med dig om tacos, paj är godast.
    Tråkigt att du måste jobba julen. Själv är jag ledig till annandagen. Längtar till advent och att börja pynta. Och jag håller fullständigt med dig om Susanne, naturligt vacker. Ha nu en fin vecka och allt gott till dig hjärtat..

    Kram Lisa

    SvaraRadera
  10. Hoppas din helg varit bra rara du:)

    Kram Susanne

    SvaraRadera
  11. Fnissar gott, du känner mig väl, eller så är vi rätt lika, den där spisen har jag allt suktat efter å har en plan att smyga hem den till min trädgård i framtiden ;-D Å din gissning är bra, nära, nära ;-) Nu får jag dock slita mig från datorn, måste sätta in nästa plåt skorpor på gräddning. Ha en mysig kväll <3 KRAM

    SvaraRadera
  12. Låter som att ni hade en skön fredag!
    Cupcakesen såg riktigt smaskiga ut!

    Måste kika runt lite här hos dig, mitt första besök!

    Önskar sig en fin vecka!
    Kram Camilla

    SvaraRadera
  13. Låter som en perfekt dag :) Hoppas din helg i övrigt varit bra. Hoppas du får en bra start på veckan också. Kram Maria

    SvaraRadera
  14. Hej rara du..och tack för att du alltid kikar in hos mig...har jobbat i helgen så nu är jag ledig några dagar..så får vi se vad som faller sig in...kram Marie

    SvaraRadera
  15. Med de goda bakverken har du säkerligen haft en underbar helg! Mums vad du frestar!! Kram Lotta

    SvaraRadera
  16. Cupcaken ser verkligen fantastiskt god ut. Köpte den där boken till min syster förra veckan och var tvungen att tvuvkika igenom den då och oj så mycket smarrigt :-)

    SvaraRadera
  17. God morron vännen! Maken skakade på huvudet å sa i går då jag släpade ut mitt "fynd" ur bilen, att stackars bloggläsare som tror att det är nått fint de ska få se, å så är det bara skräp... Men karlar förstår sig inte på sådant *fniss* Lovar att stilla din nyfikenhet så snart det går gå ut och fota :-D KRAM

    SvaraRadera
  18. Tiitar in en sväng hos dig,inte ofta jag bloggar,men nu hade jag tänkt köra i gång igen för det är en mysig tid vi går till mötes av igen.

    SvaraRadera
  19. Kram till dig gumman. Ser mysigt ut det där.
    Stina

    SvaraRadera
  20. Hej
    Åh så smarrig gott det ser ut imorgon visar jag vad jag bakade från den boken:)
    ha en go måndag
    kram
    sandra

    SvaraRadera
  21. Hoppas det går bra i dag <3 Här har jag just slukat en räkmacka å ska nyttja resten av lunchen till att SOVA. Ljuvligt ;-D KRAM

    SvaraRadera
  22. Åh ser att du verkligen haft en mysg och smarrig helg med sötsaker och saltigt chips.
    Mums.
    Hoppas du klarade denna goa helg?
    KRamis
    Fredde

    SvaraRadera
  23. Mmm..ser gott ut! Jag är så dålig på att baka. Blir mest bullar och bröd. Fast det är för att skydda mig själv, är ett riktigt kakmonster, hahaha!!

    Tack för grattishälsningen!

    ha en fin fin kväll!

    Kramar Petra

    SvaraRadera