Hej & välkommen till min blogg.

Skriv gärna en kommentar så blir jag glad :)


söndag 21 augusti 2011

Göteborg here we come.

Tjenixen mina vänner!

Äntligen har denna långa helg gått, förstår att inte alla instämmer men jag har jobbat. Jag går upp kl. 05.30 och är inte hemma igen fö´rens strax efter 18 :(. Hoppas ni gjort något roligare.
Men nu har jag något trevligt framför mig. T och jag ska nämligen på en liten tripp till Göteborg bara vi två. Vi åker imorn när barnen gått till skolan och blir borta två nätter.


Vi ska bo på Gotia Towers och jag har hört att deras räkmackor ska vara underbara. Så en sådan har jag tänkt unna mig, kostar nästan 200:- men då får man den mäktiga utsikten från skybar på köpet ;).

 

Att gå längs avenyn på kvällen och stanna vid någon trevlig uteservering hoppas jag vi kommer kunna göra. Håller tummarna för fint väder, det måtte väl ha regnat klart nu.


Haga är ett annat ställe jag gärna besöker och har blivit rekomenderad att luncha på mysiga café Le Petit. Är det någon av er som varit där? Eller har något annat att rekomendera till en som inte är så Göteborgsvan?

Önskar er alla en fortsatt skön söndagskväll och en bra start på nästa vecka.

23 kommentarer:

  1. Hejsan. Ni skulle ha varit på Avenyn igår, då var det karneval där. Vill du ha reda på något som rör Götet så kika in o prata med Veiken på min blogg, hon är infödd där. Kram

    SvaraRadera
  2. Ja visst är det så nu har arbetet börjat igen. Upp i arla morgonstund och hem sent, suck.
    Vad roligt att ´åka tilll Göteborg. Gothia Tower som är så fint och deras räkmackor sen. Resturangen vet jag inget om men det var ett bra tips. Valde mellan Gothia Tower och Selma Lagerlöf SPA i september när vi ska åka iväg. Det blev Sunne och Selma den här gången.
    Kram Lillemor

    SvaraRadera
  3. Ha en mysig semestertripp till Göteborg!

    Kram Cecilia.

    SvaraRadera
  4. Ni får ha så trevligt och klart det blir fint väder:-) Det är alltid mysigt med en sådan liten tripp.

    kram

    SvaraRadera
  5. Hej vännen! SÅ underbart ni ser ut att få det. Njut av tid med mannen på tu man hand, ät gott och shoppa en massa ;-) KRAMAR <3

    SvaraRadera
  6. Göteborg är jättefint, vi hade det jättebra när vi var där men då blev det en massa barnevents- ni lär ju hinna göra mer vuxengrejer och mysa med varann :)
    Ha det gott och njut!
    Kramar H

    SvaraRadera
  7. Det låter som ni kommer att få en riktigt skön tripp! Räkmackor-med-utsikt förstår jag att ni ser fram emot=)

    Tack för att du gillade mina mormorsrutor. Jag tänkte nog sy ihop dem med vitt garn.

    Ha nu en riktigt trevlig vistelse i Göteborg, där är det trevligt!
    Kram,
    Regina

    SvaraRadera
  8. Å va mysigt det låter med en egen tripp!! Vi har bott på Towers och det är så fint och trevliga rum. Sen att räkmackorna är bland de godaste som finns är ett plus, hihi! Trots att min man jobbar i Götet och att vi inte bor så långt därifrån har jag tyvärr inte så många tips. Jo ett har jag. Det finns tydligen en glass ni MÅSTE prova. Som heter Lejonet och Björnen, Göteborgs egna glass som tydligen (enligt min man) är himmelskt!! Det finns en glassbar på en tvärgata till Östra hamnen. Smaken äpplepaj och saffran/honung ska vara godast!!

    Ha en jätte skön resa!!

    Kram kram

    SvaraRadera
  9. Hej Ing-Britt!
    Ha det riktigt mysigt i Götet nu:)

    Gothias räkmackor är "världsberömda" i hela stan, supergoda (fast dyra men man får såå mycket räckor på mackan:))!!

    Kraam Jenny

    SvaraRadera
  10. Härlig blogg! lämnar ett avtryck och tassar vidare i din blogg kram Susanne

    SvaraRadera
  11. Hej
    föstår att du har längtar efter en ny vecka och vilken härlig start..
    Ha det så mysigt i Göteborg!
    kram
    sandra

    SvaraRadera
  12. Önskar er den allra underbaraste tiden med massor av mys och annat härligt..

    Kram Lisa

    SvaraRadera
  13. Vad mysig tripp ni skall göra. Göteborg är ju så underbar stad...vi var där i somras i 3 nätter.
    Håller tummarna att ni får underbart väder.
    Kram Britt

    SvaraRadera
  14. Vad trevlig det låter, en semestertripp på tu man hand. Hoppas ni har riktigt trevligt.
    Kram Barbro

    SvaraRadera
  15. Mysigt och åka till Göteborg, och jag tror ni prickat in de soligaste dagarna den här veckan. Ett bra matställe är Gamle port, ligger nedanför hotell Royal på Drottninggatan tror jag.
    Ha det toppenbra
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  16. Har kollat, Gamle port ligger på Östra larmgatan. Väl värt ett besök
    Kram
    AM

    SvaraRadera
  17. Ojj de va en dyr räkmacka, men utsikten lär väl vara underbar då!!

    Kan tyvärr inte rekomendera nåt då jag sällan är där.
    Ha en toppenresa
    Kram Camilla

    SvaraRadera
  18. Åh vad mysigt vännen. Vi bodde på Gothia förra sommaren och räkmackorna är något i hästväg. Jag gillar inte räkmackor men de andra vi var med unnade sig dem :O). Ha det toppen nu!
    Kram Agneta

    SvaraRadera
  19. Så trevligt det låter! Ni kommer att få underbara dagar i mysiga Göteborg! Gothias räkmackor är helt suveräna!!

    NJUT av mysiga dagar!

    Kram Elin + Emelie = Fiffiga Systrar

    SvaraRadera
  20. God morgon !

    Så härligt att kunna sig den tiden.
    Göteborg är.en.fin stad och hotellet med.
    Vi bodde där nu i sommar.när vi var i Lisseberg.
    Vilka rum!
    Har inte varit på Cafet men tack för tipset.

    Vilka långa arbetsdagar...

    Ha det gott vännen !

    Kramar Sirpa

    SvaraRadera
  21. Åhh det låter som om du fått en perfekt start p ådagen vännen, hoppas det fortsätter p åsamma vis och att ni njuter av varandra å Götet <3 KRAM

    SvaraRadera
  22. Känner igen det när jobbet börjar om, man är trött och längtar till helgen på en gång som det även är underbart att träffa joggkompisar och få en rutin igen. Så mysigt det ser ut men en tur till göteborg, kanske vi stur bilen dit nästa sommar.Bara längta och drömma.
    Kram Theres

    SvaraRadera
  23. Den mackan skulle man vilja se, kan tänka mej att det är ett "konstverk"
    Önskar er en underbar vistelse i Göteborg.

    Kram Maggan
    http://vindsromantik.blogspot.com/

    SvaraRadera