Hej & välkommen till min blogg.

Skriv gärna en kommentar så blir jag glad :)


söndag 20 juni 2010

Göta kanal!

Idag har vi setat i bilen mest hela dagen. Har varit ner till Borås (30mil) för att titta på en bil, som var en stor besvikelse. Inget köp...
Vi stannade för att sträcka på benen vid idylliska Lyrestad. Finns många fina platser i vårat sommarsverige.
Där finns ett mysigt liten café med en mycke vacker trädgård och fin utsikt över Göta kanal.
Rabarberpaj med vaniljvisp hamnade på mitt fat, mycke gott...
Dessa småttingar kan inte vara många dagar ändå var dom inte rädda för oss. När vi kom för nära de små blev mamman lite orolig så vi fick hålla oss på avstånd.
Medans mamman vaktade barnen simmade pappan lungt runt bland båtarna.
En kanalbåt från Göteborg hade vi turen att få se.
Vädret var på vår sida idag iaf. Bara en kort stund innan vi stannade regnade det riktigt kraftigt och inte hann vi långt efter våran lilla pause innan rengnet kom tillbaka.
Ha nu en skön söndagskväll.
Kramizar

6 kommentarer:

  1. Härliga bilder. Hoppas vi ses snart. Jag har tittat på bröllopet idag igen. Kramar

    SvaraRadera
  2. Åhh, Det är så fint o somrigt vid Göta Kanal. Lyrestad o Sjötorp har jag varit mycket i sommartid.....Trevlig midsommarvecka önskar jag dig! Kram Therese

    SvaraRadera
  3. Så somrigt, synd att det inte blev något bilinköp, fast det blev en liten utlykt ialla fall! kram Vivi soltorp

    SvaraRadera
  4. Klart jag vill ses :) <3 ska jag komma till dig eller ska du komma till mig ?

    SvaraRadera
  5. Gudomliga bilder, så idylliskt somrigt ut!

    SvaraRadera
  6. Kikar in o önskar dig en trevlig o mysig midsommarhelg! Sommarkramar Therese

    SvaraRadera