Hej & välkommen till min blogg.

Skriv gärna en kommentar så blir jag glad :)


lördag 29 maj 2010

trädgården...

Hejsan! Jag har fortfarande inte köpt några sommarblommor, har ni hunnit med de?
Men penserna är fortfarande fina,
inte alls så långa & Rangliga som dom brukar vara den här tiden.
I rabatterna blommar o grönskar det för fullt just nu.
Det är både vackra blommor & ogräs som sprider ut sig
med en väldans fart nu.
Jag är ingen rabattmänniska så här finns gott om ogräs.
Därimot gillar jag att plantera & pyssla om med krukor,
blommor vill jag inte vara utan.
Brudspirean är en av mina favoriter
näst efter syrenen så här på våren.
Mina syrener har inte slagit ut ännu
men dom är på god väg..
Vallmo har så skarpa härliga färger.
Ha en trevlig dag alla så hörs vi.
Glöm inte lilla mor imorgon :)

1 kommentar:

  1. God förmiddag. Vilken fin bild på löjtnadshjärtat. Ha det gott. Kramar

    SvaraRadera